onsdag 29 september 2010

Konstruktör?!

Kvällens film gick även den i det romantiska temat, vilket för mig är ganska ovanligt då jag inte gillar såna filmer.
Det här var ingen film som stannar kvar, inte ens en som jag fastnade för.
Den var sliskigt romantisk, på ett riktigt obehagligt sätt.
Music and lyrics heter den och får nog en 9:a i sliskighetsfaktor.
Kan inte rekommendera den.

Så, förutom filmtittande har jag varit i plugget och jobbat röven av mig med en fog.
Japp, det blev bara en.
Svetsa några cm, ut i sliprummet och slipa, svetsa lite till och sen springa iväg igen.
Hade det varit mycket folk där så hade jag inte blivit klar idag, men på onsdagar är det grymt lugnt. Vi var tre stycken som svetsade. Det vill säga att 11 bås stod tomma. Okej, 10, eftersom jag använde 2.
Skulle fått snacka med en kille om ritningsläsningen och möjligheterna att gå vidare med det, vart man vänder sig osv.
Men han dök aldrig upp.
Oavsett så kanske man ska kolla närmre på om konstruktör kan vara något för mig.
För lets face it, svetsningen är slitigt för kroppen.

Och letandet efter den perfekta sovrumslampan fortsätter!

2 kommentarer:

  1. *skratt* sovrumslampor kan vara ett helsike. Vi letade nog i två år innan vi hittade det vi ville ha, kravlistan var nämligen lång. Trots det blev priset bra när vi väl hittade dem. Så ge inte upp! Kram!

    SvaraRadera
  2. Nej! Säg inte så!! Två år är lång tid. Vill hitta en innan veckan är slut. Det var min plan liksom. ;) Kramar

    SvaraRadera