måndag 27 september 2010

Större än drömmarna!

Har just sett filmen Sisters keeper.
Storyn var fin men fotot var ännu bättre.

Ute viner vinden. Den drar i huset och träden.
Fönsterna skallrar och är man inte försiktig följer man med.
Men här är det tyst och tomt.
Inga barn, ingen sambo.
bara jag och min musik, min film och mina ljud.
Saknar!
Vill somna bredvid honom, vakna likadant.
Vill leva med honom, hos honom, nära!
Inte som nu, med honom men utan. Ensam.
Vill så mycket som inte går just nu.
Men han är allt jag vill ha.
Allt jag någonsin drömt om.
Mer än jag någonsin vågat hoppats på.

I väntan på att han kommer hem igen så får jag göra det bästa av det som är.
Sköta skolan och hemmet. Se efter mig och barnen.
Lösa allt annat så vi bara kan njuta.

Trodde väl aldrig man kunde ha det så här bra!
Trodde inte det fanns människor som han.
Trodde verkligen inte det!

Nej, nu ska jag sluta babbla och istället gå och lägga mig.
Inser att jag kommer sakna mig sönder och samman om jag inte gör det.

Så, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar