onsdag 15 september 2010

Upptagen

Här luktar färg.
På stereon spelas Volbeat på alltför hög volym.
I hallen står burkar, sandpapper och penslar över hela golvet.
I köket öppnade färgburkar och i badrummet torkar rengjorda penslar.
Jag målar ännu en tavla.
Den här gången är det till min älskade faster.
Hennes födelsedagspresent ca halvåret sent.
Men bättre sent än aldrig säg det.
Jag lovar er en bild på den när hon fått den.
2/3 blir bra...och eftersom den senaste tillhörde minoriteten så måste denna tillhöra majoriteten och därför bli bra! Logik kallas det för gott folk!

Har bara en fundering, och det är varför jag måste stöka till så fruktansvärt runt mig så fort jag ska göra något?
Klädde om fåtöljen...verktygslådans innehåll låg över hela hallgolvet. Här, i vardagsrummet var det fullt av sytillbehör...precis överallt.
Liksom. Varför kan jag inte ta det jag ska ha och sen plocka undan resten? Måste jag vara så ivrig att jag inte hinner? Måste jag gå upp så totalt i det jag gör att jag inte hinner med något annat?
Ber Joel vänta i telefonen för jag bara måste slå i en spik. Är okoncentrerad för att jag måste rita klart min uppgift. Har längtat hela dagen efter hans samtal ändå verkar jag inte kunna slita mig från det jag gör. Inte ens under de få minutrarna jag får tillfälle att prata med honom.
Vad är det för fel på mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar