fredag 16 september 2011

skit inte i det blå skåpet

Alltså, jag blir så jäkla trött.

Jag har hittat något jag trivs med, något jag verkligen gillar att göra.
Eller jag har har hittat två grejer jag gillar.
Trä och stål.
Svetsningen!
Jobbet jag har nu.
Men fan, jag har astma.
Att svetsa och ha astma är liksom det sämsta man kan utsätta sig för.
Men vad fan ska man göra istället??
Kommer inte kunna fortsätta i all evighet där jag är nu, det blir liksom hela tiden sämre, hur mycket jag än försöker intala mig att det inte är så.
Och att ta ett svetsjobb istället är liksom ännu värre. Som om det nu bara är att välja vilket jobb man vill ha.
Och ja, jag är skitglad över att ha ett jobb.'
Så tro för fan inget annat!!
Är dessutom överförtjust i mina arbetskamrater, de flesta av dem iaf.
Men....hur gör man nu?
Vad hade du gjort om du hade stått i mina skor?
Omskolning?
Vad i så fall?
Trodde jag äntligen hittat det rätta....men det visade sig vara fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar