fredag 30 september 2011

New York

Tjo jag lever!
Jag klarade alla flygningar och trafiken i den här staden.
Men efter 18 timmars resa var man ganska mör.
Det hela var dock värt det för det var så skönt att komma fram, att få träffa min underbara man igen!
Han har en lägenhet i Jersey City, vid vattnet, med fantastisk utsikt över båda Manhattan och Jersey.  Det man kan sakna är en balkong, men det känns som man nog inte vågat sig ut på den ändå. Det är ändå 26 våningar ner.
Igår spenderade jag hela dagen på ett shopping centra bara tvärs över vägen. Där fanns ALLT!
Det blev lite byxor köpta till Hanna för ca 50 kr och till Morgan hittade jag några riktigt snygga tröjor för samma pris. Till mig hittade jag den mest exklusiva bhn på Victoria´s Secret för ca 300 kr.
Det är billigare här, mycket billigare till och med, än det var i Florida. Där hade vi svårt att hitta billiga kläder och ansåg att det mest låg på samma pris som hemma.
Här kan du få ett par riktigt fina byxor i en av de dyraste butikerna för 300 kr. Samma som hemma hade kostat det dubbla.
Något annat som också är billigare här är leksakerna. Gick in på en Disney-butik igår på manhattan, de hade öppet till 23, två våningar högt, och med så jäkla mycket folk. Där fanns ALLT, och då menar jag precis ALLT vad gäller Bilar, både 1 och 2. En låda med 8 bilar för 9.99...dvs. runt 70 kr.
En docka, typ Barbie men Tingeling, den finaste varianten för 7.99...dvs. runt 50 kr.
Så den stora frågan är inte om man ska köpa, utan vad.
När vi var i Florida så var frågan OM eftersom allt var dyrt...eller i alla fall som hemma.
Igår på kvällen var vi inne på Manhattan. Det var trångt! Och trots att det var mitt i natten så var det ljust som mitt på dagen.
Grymt!!
Idag skiner solen och jag som hade tänkt ta mig till New Yorks innerstad för att handla tror nog att jag går ut till poolen istället och njuter av solen!
Shoppa hinner jag i morgon också!

Puss från ett varmt och soligt Jersey City!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar