måndag 2 maj 2011

Produktiv dag

Det var ju kul att träffa sambon.
Klockan var mitt i natten plus lite till när han kom hem från en helg med jobb.
9 timmar senare var han på väg igen.
Nästa gång vi ses blir på torsdag kväll, hoppas jag innerligt.
Han hade en så positiv energi här hemma. Gladare än jag sett honom på bra länge.
Så det är ingen större tvekan över vad han ska göra i framtiden.
Vi får lära oss leva med flackandet och resandet.
Men det ska gå det också.

Jag skrev på papper för nytt jobb.
Tackade nej till ett annat.

Sålde en tvättho och en säng.
Sängköparen behövde dessutom en skärm, så jag sålde en sån också.

Hämtade hem två trötta, skitiga barn.
Pussar och kramar.
Middag och sen sängen.
Mardrömmar och mörkrädsla.
Men nu är det sängen som gäller för min del också.
Den där extremt sköna, mjuka sängen.

La förresten om kosten, igen, för nära veckan sen.
Nu börjar det synas.
Vågen visar minus och magen har börjat försvinna.
Då så!
Gäller bara att tänka rätt, sen göra som man tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar