onsdag 18 maj 2011

En möjlighet

Den senaste tiden har inget gått som planerat.
Skolan har inte fungerat, jobbet jag började fick jag avbryta. Pengarna är slut och allt känns faktiskt bara för jävla pissigt.
Men så kom en ljuspunkt igår.
Jag fick träffa ett fantastiskt par som äger och driver ett pensionat på Öland.
I morgon ska jag dit och provjobba.
Stället är lagom stort, personligt och med all gammal charm man bara kan tänka. Köttet som serveras i matsalen är från ön och fisken är fångad i havet utanför. Alla råvaror är närproducerat.
Det här är ett ställe man stannar på. Hit åker man inte för att bara sova en natt, då missar man själva tanken med det hela.
Här äter, sover och upplever man livets goda.
Här vill jag verkligen jobba!

Titta gärna in på deras hemsida
http://www.bopensionat.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar