måndag 31 oktober 2011

två

Hej på er!
Har gått under jorden i lite över två veckor. Det brukar liksom bli det när han är hemma.
Men nu har han åkt igen och hej och hå, nu har jag tid för datorn igen.
Dock vet jag inte hur ofta jag kommer hinna eller orka sitta här.
Har fått ett nytt jobb som kommer ta mycket energi.
Så pass mycket att det inte blir någon resa till San Diego för mig. Det känns riktigt surt faktiskt.
Men en sån här chans till jobb får man inte så ofta, så det gäller att ta det här.
De ringde en morgon och frågade om jag kunde tänka mig att bli teamleader.
Det behövdes inte många sekunders betänketid på det.
Så i morgon börjar jag.
Skulle ha gjort min sista dag på Kährs idag, men astman har blivit värre och värre. Den har fått lite extra fart av en förkylning också, som givetvis sätter sig i lungorna.
Så jag gjorde min sista dag i torsdags istället. 30 minuters jobb blev det, sen landade jag i en hög utan luft.
Istället fick jag lite mer gjort hemma. Dock fick stackars mannen ta alla jobbiga bitar eftersom jag inte klarar de dammiga delarna.
Men nu är källaren, eller gillestugan som den också kan heta, nästan helt klar.
Den har fått en fin brun färg istället för den där underbart hemska aprikosa.
Men vi har inte bara jobbat, vi har hunnit njuta också.
Hunnit basta, träffa vänner och familj samt festa!

Två veckor är över.
Nu är det nedräkning igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar