torsdag 9 december 2010

sommarnatten

Det märks att Joel är hemma. För jag hinner inte med.
Eller rättare sagt, jag prioriterar annat är bloggen, än nätet.
Men idag är jag hemma, pluggar som det heter, söker jobb och äter lussebullar egentligen.
Julen närmar sig i hisnande hastighet och skolan börjar närma sig slutet.
Resan ska snart bli av och innan vi vet ordet av har vi flyttat härifrån, in i vårt helt egna hus.
Det är mycket som sker just nu, mycket jag kan prata högt om, en del som jag inte kan sätta ord på och lite som jag håller helt för mig själv.
På måndag är det första luciafirandet för barnen. En ny erfarenhet för oss alla.
Och snön ligger där den ligger.
Längtar efter våren, sommaren och värmen. Efter ljuset och solen!
Men snart vänder det. Snart har vi passerat det allra mörkaste och solen stannar uppe längre och längre.
Ljumma sommarnätter.
Ljusa mornar.
Näktergalen i skymningen.
Grill och solkysst hud.
Fräknar och tät grön skog.
Jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar