tisdag 21 december 2010

Att leva i nuet!

Jag är en sån där hopplös människa som lever fullständigt i nuet.
Lever i stunden, i det som är just NU!
För mig finns inget sen, inget nyss, inget då.
Det är bara här som gäller.
Det är underbart!
Visst kan jag se ett snart, men jag är inte i det.
Jag kan stressa upp för att hinna med.
Kan bli deppig för att jag inte uppnådde målet.
Eller få ångest av rädsla för att inte uppnå detsamma.
Alla har vi våra svaga sidor.
Ibland är det rent jobbigt att vara så fullständigt i nuet.
Till exempel när man har en riktigt pissig dag och bara vill hem men man kan inte ens föreställa sig hemma för nuet är så närvarande.
Har lite svårt att zooma ut, svårt att se ett större sammanhang.
Men jag längtar sällan till någon annan stund.
Längtar sällan.
Ser fram emot.
Ser alltid fram emot, men lever i nuet och njuter av varje stund.
Det är jag det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar