lördag 28 januari 2012

Smakprov från resan

Den 22 januari landade vi på kastrup.
Sen dess har det varit fullt ös här hemma.
Men jag längtar tillbaka, varje dag, varje sekund.
Tillbaka till USAs 8:e största stad med den gemytliga småstadskänslan, med alla uteserveringar och solen.
Jag önskar att det gick att bara packa och dra.
Men livet är inte så enkelt.
Och jag vet att även om vi skulle flytta, för något år eller så, så skulle det inte bli detsamma som när vi var där nu.

Min första dag i San Diego. Jag var helt själv, utan karta, och fruktansvärt vilse.

Utsikten från balkongen. På ett av taken tvärs över var det fest varje kväll.


San Diego Downtown. Utsikt från taket på huset.  


Efter någon timmas shopping är en Margarita on the rocks eller två ett måste. På en bar i Gaslamp Quarters.


Vi valde att dra till stranden en av alla soliga dagar. Vi var dock ganska ensamma och de flesta tittade konstigt på oss när vi tog av oss för att sola.

Efter en stund i solen och sanden gick vi till standpubben för att ta ännu en Margarita.

Och så tittar man ut här hemma i sverige och ser att det faller ännu mer snö.
Och så längtar man tillbaka än lite mer.

1 kommentar:

  1. Jag förstår, bara genom att titta på bilderna, att du längtar tillbaka...

    Kram Sarah

    SvaraRadera