fredag 1 april 2011

plugg & jobb

Jag är så lyckligt lottad som får leva det här livet.

Har pluggat i två dygn och är äntligen färdig.
Tre uppgifter är inskickade, en veckouppgift på 12 frågor, en sluttenta på 4 timmar samt en bokredovisning på strax över 800 ord.
Allt på engelska.
Jobbet ringde om möjligt arbete över sommaren.
Skitigt jobb med Mig-svetsning. Men det kan vara kul!
Kul att få smutsa ner sig och få betalt för det. ;-)
Ringde ett annat jobb som ville ha mig över för att se vad jag anser om jobbet.
Inte vad de anser om mig utan vad jag anser om dem. Omvända roller med andra ord.
Det är rätt coolt!

Dessutom har pappa klarat operationen.
Är så lättad över detta.
Han hade kunnat gå under, men gjorde det inte.
Tack och lov!

På måndag börjar nästa del i skolan.
Logistik A.
Är grymt nyfiken på vad det kan ge!

Är så nyfiken på livet för första gången.
Skulle så gärna vilja ta ett A-kort nu i sommar, men det finns annat att lägga pengar på. Dessutom kommer jag inte ha råd med någon hoj oavsett.
Men jag har drömmar och visioner nu för tiden, något jag inte haft tidigare.
Och det är bra.

Dessutom är jag kär.
Riktigt jävla kär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar