lördag 22 september 2012

För få

Det har gått från vår till höst utan ett enda inlägg.
Men sommaren har varit full av saker att göra både inne och ute.
Nu faller dock regnet och med den temperaturen.
Jag eldar och försöker driva ut det råa.
Det kalla och fuktiga gymmar astman och hur jag än försöker får jag inte riktigt bukt med den.
Det är dax att söka läkare igen och även efter nytt jobb.
Ska gå ner i tid för att komma ifrån lite, för att få mer tid med mina små.
För jag vill inte jobba bort deras barndom.
Och så önskar jag att saker vore lite lättare.
För tänk om vi kunde flytta för ett år eller så.
Om vi kunde lämna kalla Sverige för ett varmare land, varmare klimat.
Då skulle jag kunna må bra varje dag, inte bara 6 dagar av 365.
Det är för få, och livet är för kort.

1 kommentar:

  1. O.T.

    Hej.

    Efter att ha läst vad du skriver på http://www.familjeliv.se/Forum-24-95/m51818251.html har jag försökt hitta olika sätt att försöka få kontakt med dig och svar på de undringar som jag skriver i min svarskommentar på Familjeliv.

    Ber om ursäkt om du tycker att jag tränger mig på, men som du skriver: ”Känns som man är grymt ensam om det här.”, och du är den förste som jag träffat på med symtom liknande mina och skulle därför vara mycket tacksam om du skulle vilja svara på mina undringar, om du fått någon diagnos på din sjukdom/känslighet för kyla och ev. medicinering som gör din tillvaro någorlunda dräglig.

    Med vänlig hälsning
    Lennart B
    Kalmar

    SvaraRadera