onsdag 21 december 2011

Mycket nu!

Ikväll är första kvällen på 1½ vecka som jag känner att jag har tid att sätta mig och skriva lite.
Mannen kom hem, vi flyttade ner vardagsrummet, tapetserade klart, satte upp lister, fick hem nya möbler och så åkte vi hela familjen till Köpenhamn. Bodde på hotell, åt på restaurang och gick på Tivoli.
Mycket helt nytt och för första gången för barnen.
Det var en mysig resa trots att den slutade tråkigt med dottern som fick feber och kräktes ett flertal gånger.
Det bästa med hela resan var enligt barnen att bada i hotellets pool.
Och det behöver man ju inte åka till Köpenhamn för att göra.
Vi kikade in på ILVA när vi ändå passerade förbi i Malmö, men bordet jag spanat in där såg inte alls så fint ut i verkligheten.
Så vi får drass med vårt lilla slitna bord ett tag till.
Var på IKEA igår för att köpa ett tillfälligt soffbord, eftersom vi inte kan enas om något snyggt sånt heller. Passade på att kolla köksbord när vi ändå var där men faktiskt, jag ger hellre samma peng eller någon lapp extra för att få bordet från MIO eller EM.
För billigt är det inte på IKEA.

Och så var det det där med jul...
Den börjar liksom närma sig.
Och jag har inte hunnit göra ett smack!
Har inte fått upp alla adventsgrejer ännu.
Det är illa!
Men egentligen är det inte så viktigt för vi får fira den tillsammans.
Kola, knäck och snöbollar går faktiskt att klara sig utan.
Önskar bara så att barnen kunde vara här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar